Saturday, May 15, 2010


kamu si budak dagang V,


saya tahu, kamu penat. letih.
tapi saya tahu, Allah lebih tahu keadaan kamu.

saya tahu, kamu sering terkejar-kejar dengan segala urusan. sibuk dengan urusan da'wah.
tapi saya tahu, Allah lebih tahu keadaan kamu.

saya tahu, kamu sering kesempitan wang dan ruang waktu.
tapi saya tahu, Allah lebih tahu keadaan kamu.

saya tahu, kamu kadang-kadang berseorangan bila semua manusia memandang kamu pelik.
tapi saya tahu, Allah lebih tahu keadaan kamu.

saya tahu, kamu kerap menangis bila melihat rata-rata manusia ingkar.
tapi saya tahu, Allah lebih tahu keadaan kamu.



kamu si budak dagang V,


jangan pernah mengeluh, ok?

sebab, bukan hanya kamu seorang sahaja yang merasai begitu. JALAN ini panjang dan berterusan. maka, orang-orang sebelum dan sesudah kamu juga merasai perkara yang sama. bahkan, lebih dahsyat lagi apa yang mereka alami.


"..Kami pergilirkan diantara manusia (agar mereka mendapat pelajaran).."

 3:140


janji ya, kamu tidak sekali-kali mengeluh?



kamu si budak dagang V,


sebenarnya saya mahu share sesuatu dengan kamu. hadiah yang sangat bernilai. ye, dengan kamulah. tapi kamu kena janji. bukan janji dengan saya, tapi janji dengan Allah yang kamu akan terus tsabat di atas JALAN ini. boleh?



ya Allah,
Engkau adalah tuhanku.
tidak ada tuhan selain Engkau;
yang menciptaku dan aku hambaMu,
dan aku berada dalam perjanjian denganMu,
ikrar kepadaMu (yang akan kulaksanakan dengan segala kemampuanku);



ok, ini hadiah untuk kamu:

"bangunlah (untuk solat) pada malam hari.."
73:2

ingat tau! hadiah ini bukan daripada saya tetapi totally daripada Allah. maaflah, saya tak tahu apa yang terbaik untuk kamu. tapi saya tahu, Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kamu.


kita share sama-sama hadiah ini ya? kita buat sama-sama. lama-lama kalau kita selalu buat Dia akan "kenal" suara kita. bestnya! apabila kita dah "kuat", mesti semua urusan kita di atas JALAN ini jadi lebih mudahkan? tapi, jangan lupa tau, kalau dah "kuat" kenalah teruskan "tugas" kita. malah, kena lebih bersungguh-sungguh;


"bangunlah, lalu berilah peringatan!"
74:2

sungguh, "perkataan" yang saya dan kamu pikul ini sangat berat. dan, nah! inilah bekalan yang Dia sediakan untuk saya dan kamu supaya terus kuat sepanjang keberadaan kita di atas JALAN ini.



kamu si budak dagang V,


kamu tahu? saya sayang pada kamu yang menemani saya di atas JALAN ini. tapi saya tahu, Allah lebih mencintai manusia-manusia seperti kamu melebihi sayang saya kepada kamu.

pesan murabbiah saya;
"tanda seseorang itu soleh adalah dengan menzahirkan ayat 73:2"

oklah kamu, moga kita semua terus tsabat.
pesan syed qutb pula;
"tsabat huwa nnasr (tetap teguh itu kemenangan)"


selamat, selamat, selamat tsabat!




 

Posted by : H A J A R at 12:59 AM
Categories: store of

 

4 comment[s]:

Anonymous said...

subhanalla..
simple but BERMAKNA..
insyaAllah same2 kita berusaha ke arah itu..
troskan perjuanagnmu ya ukhty..
-el haq-

seri kasturi said...

Assalamualaikum..
Salam dari Bumi Morocco..

Post yang amat best~:)

nice post ukhti..
keep up da gud work!

H A J A R said...

salam'alayk,

sis fillah..

salam dari Bumi MALAYSIA!

barakallahu fik..

=)

Anonymous said...

memang medan terbaik untuk 'recharge'.
yang dianugerahkan khas untuk kerja yang 'menghauskan'.

memberi kepada manusia.
mengambil bekalan dari Pencipta.
Best!

Related Posts with Thumbnails
 
>